VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - VR6 sajūgs 1.8T motoram

Dari pats

VR6 sajūgs 1.8T motoram

Sadaļa, kurā publicēt aprakstus par pašu paveiktiem darbiem
Reklāma
 

VR6 sajūgs 1.8T motoram

Atbildēt 16vLietotājs » 2009/Jan/18, 22:03

Te būs mans nelielais ieguldījums vispārējo zināšanu bāzē.
Ja topiks izrādīsies nepareizā vietā ceru, ka cienījamie moderatori to pārvietos pēc piederības.
Tātad problēma:pēc dažu gadu ekspluatācijas manam 1.8T motoram nokāvās sajūgs.
Izjaucot tika secināts ka kurvis un arī disks ir metami miskastē. Tāpat atklājās vispārzināma patiesība ka 1.8T motoriem nāk divmasu spararats.
Skatā šāds
Attēls
Ta kā par šīs konstrukcijas tālāku dzīvotspēju pārliecības nebija, tika nolemts to mainīt.
Bet, kā izrādas,tad šāds spararats jauns maksā no 400-600Ls.Tā kā šī iespēja tika atmesta momentā.
Kā altenatīva tika izskatīts variants ar VR6 spararatu
Attēls
Bet atklājās ka nesaskan skrūvju caurumu daudzums un izvietojums. Jo 1.8T kloķvārpstas gals izskatās šādi
Attēls
Tālāku meklējumu un mērījumu rezultatā atklājās ka der spararats no Mk3 2.0 16v Golfa, bet tā kā šādu auto nav ļoti daudz kā patīkams risinājums nāca šis.
Attēls
šis ir no sērijas lietots, bet labs :lol: kā jau redzams virsū no 2.0 8v 2E motora. Protams labākam skatam tika pariets pāri ar drāšu ripu, lai noberztu rūsu. Un jā startera zobu vainags nāk lūk šadi pa vieglo nost. Viņš būtība turās uz tām trijām tapiņām kas ir uz spararata un pieskrūvējā ar sajūga kurvi.Pie tam uz tām tapiņām viņš ir uzliekams tikai vienā pozīcijā.
Te vecais (pa kreisi) un ``jaunais`` blakus :)
Attēls
Attēls
Kā redzams ir neliela starpība zoratu vainaga augstumā. ``Jaunais`` ir par 2mm augstāks (tas ja skatās šādi), bet šī starpība izlīdzinās šeit
Attēls
Attēls
``Jaunais`` spararats itkā iesēžas uz kloķvārpstas par apm 2mm dziļak nekā vecais. Līdz ar to startera zobu vainags ir pareizaja vietā 8)
Un te jau ``jaunais`` uz kloķvārpstas. Kā redzam viss der un atbilst.Jā arī spararats ir uzliekams uz kļoķvarpstas tikai vienā pozīcijā (to var redzēt ja uzmanīgi paskatās uz skrūvju novietojumu). Jaunais 2E spararats uz kloķvāpstas uzsēžas ļoti stingri:)
Attēls
Un nekur nekas neķerās ;)
Attēls
Jā, skrūves lietoju vecās. Tās der un ir gana labas. Skrūvējas ar zvaigznīti uz 12 (skat. attēlu)
Tālāk par sajūgu. Samērot disku uz primārās vārpstas izrādījās ka der VR6 sajūga komplekts :) Tāds arī tika iegādāts iekš ApeMotors.Te dažas bildes ar veco un jauno sajūgu.
Attēls
Attēls
Pirms virsū likšanas vēlreiz piemēram VR6 sajūga disku uz primārās vārpstas....
Attēls
Viss der :thumright:
Tad liekam virsū,
Attēls
noteikti centrējam, jo ir nianse. Ja oriģinalajā divmasu spararatā 228mm disks dereja perfekti un varētu arī necentrēt..
Attēls
Tad ``jaunajā`` 2E spararatā paliek sķirba starp disku (arī VR6 ir 228mm disks) un spararata malu.
Attēls
Tātad 2E spararatā principā ver ielikt arī vēl lielāku sajūga disku :shock:
Tālāk liekam virsū kārbu, parliecinamies ka zobu vainags ir starterim sasniedzams...
Attēls
un pricipā viss. Veicam pēdējos salikšanas darbus un braucam ielās.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Par izmaksām:
Tas ko ieliku es :arrow:
Spararats - 30Ls (lietots, no VW 2E motora,pirkts Volksauto/Markus šrotā)
Sajūga komplekts -78Ls(jauns, no Golf Mk3 VR6 95.gada, pirkts ApeMotors)
Kopā -108Ls

Oriģinalās detaļas :arrow:
Spararats -400 līdz 600Ls (jauns, jebkurā VW/Audi centrā)
Sajūga komplekts - ap 160-170Ls (jauns, jebkurā VW/Audi centrā)
oriģinālo detaļu cenas ir priekš Audi A3 2001 1.8T
Kopā -560 līdz apm770 Ls


P.S.
Domāju ka līdzīgu shēmu var pielietot arī 1.9TDI dīzeļmotoriem, kuriem pēc čipošanas sajūgs kļūst par vārgo ķēdes posmu :wink:
Ārzemju interneta lapas par šo tēmu apgalvo ka VR6 sajūgs spējot turēt līdz pat 400Nm lielu griezes momentu.Ja vien viņu varētu uzlikt uz dīzeļa kārbas, domāju, daudzi kļūtu ievērojami priecīgaki.
P.P.S.
Laikam nākamais eksperiments būs javeic ar 1.9TDI :twisted:


PIELIKUMS
:arrow: Ajms. Par skrūvēm.
VR6 sajūgu nemaz nevar skrūvēt ar tām pašām skrūvēm ar ko 1.8T kurvis stiprinās pie divmasu spararata jo:
*skrūvju izmērs ir cits
*skrūvju skaits ir cits (VR6 ir 6 skrūves, 1.8T ir 12 skrūves kurvim)
#VR6 SAJŪGA KURVIM VAJAG SKRŪVES NO 2E SPARARATA!!!!!!!!! 6 GABALAS (VW detaļas numurs: N10101001 )
#SPARARATA STIPRINĀŠANAI PIE KLOĶVĀRPSTAS VAR LIETOT TĀS PAŠAS SKRŪVES AR KO IR BIJIS PIESKRŪVĒTS DIVMASU SPARARATS.
Pēdējo reizi labojis 16vLietotājs - 2009/Feb/11, 20:16, labots 3 reizes.
Lietotāja avatars
16vLietotājs
 
Atbildes: 1364
Pievienojies: 2006/Aug/18, 23:07
Atrašanās vieta: Rīga, Pārdaugava, Iļģuciems
Braucu ar: KTM & HDi
Dzinējs: ir ekonomisks :D

Atbildēt Xplod » 2009/Jan/18, 22:11

auto jau ir ielas , viss ok? :roll:
Haldex remonts,diagnostika
Webasto remonts,diagnostika
mob 2 6 3 8 0 0 2 8
Lietotāja avatars
Xplod
 
Atbildes: 4143
Pievienojies: 2004/Jan/06, 19:02
Atrašanās vieta: Kuldiga
Braucu ar: VW Touran
Dzinējs: 2.0 16V TDI DSG

Atbildēt 16vLietotājs » 2009/Jan/18, 22:14

Jā pirmie 100 km norullēti 8) . Papildbonuss visam šim ir arī ievērojami vieglāks sajūga pedālis.
Lietotāja avatars
16vLietotājs
 
Atbildes: 1364
Pievienojies: 2006/Aug/18, 23:07
Atrašanās vieta: Rīga, Pārdaugava, Iļģuciems
Braucu ar: KTM & HDi
Dzinējs: ir ekonomisks :D

Atbildēt imants » 2009/Jan/18, 22:14

Nesen mainiju tdi spararatu,kurvi, disku.Rīt būšu darbā samērīšu visus izmērus, varbūt ar kaut ko var aizvietot.
P.S. Man sanāca spararats,kurvis,disks 240Ls (Apē ar atlaidi) +izspiedējgultnis 7Ls. Tas ATD motoram
Lietotāja avatars
imants
 
Atbildes: 1013
Pievienojies: 2004/Sep/11, 19:53
Braucu ar: Audi A6 Avant
Dzinējs: Turbodīzels

Atbildēt MārtiņšX » 2009/Jan/18, 23:40

Lauris kaadreiz kombineeja prieksh 1,9 TDI divmasu pariktes aizvietotaajkomplektu, paliidzeeju toreiz vinjam detaljas mekleet, bet kopsavilkumu un nianses preciizi neatceros. Bet sanaaca viss OK :D
Lietotāja avatars
MārtiņšX
Guru
 
Atbildes: 5527
Pievienojies: 2006/Okt/07, 1:17
Atrašanās vieta: Rīga-Talsi-Gulbene
Braucu ar: Passat B4 Variant
Dzinējs: 1Z

Atbildēt GintsK » 2009/Jan/19, 21:06

Vienīgi nav jau īpaša pamata cerēt, ka VR6 sajūgs turēs sačipota 1.8T vai 1.9TDI griezi. 1.8T un vr6 grieze standartā ir līdzīga. Bet pieļauju, ka 1.8T iebūvētā rezerve ir lielāka.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt Jazzer » 2009/Jan/19, 21:08

Ārzemju interneta lapas par šo tēmu apgalvo ka VR6 sajūgs spējot turēt līdz pat 400Nm lielu griezes momentu.Ja vien viņu varētu uzlikt uz dīzeļa kārbas, domāju, daudzi kļūtu ievērojami priecīgak


Ja tā tiešām ir tad ar viņu pietiktu pat V10 TDI tuaregam :!:
Lietotāja avatars
Jazzer
 
Atbildes: 3366
Pievienojies: 2004/Mai/10, 19:52
Atrašanās vieta: Riga, Purvciems
Braucu ar: :D
Dzinējs: Ir

Atbildēt Lauris » 2009/Jan/19, 23:44

Tad ir jautājums - ko darīt ar čipotu TDI?
Stock izpildījumā tam ir 219mm sajūga disks, DMS. Toties 1Z motoram ir 228mm sajūga disks un VMS.
Kā vispār tie konstruktori dabon šito gatavu? Varēja taču atstāt arī jaunākiem tādu pašu konstrukciju :roll:
Ēku, elektroietaišu termogrāfiskā pārbaude!
Lietotāja avatars
Lauris
 
Atbildes: 6268
Pievienojies: 2004/Mar/22, 12:39
Atrašanās vieta: Pierīga
Braucu ar: Škoda Octavia II FL
Dzinējs: CFHC

Atbildēt Lauris » 2009/Jan/19, 23:46

Varbūt kādam ir informācija par skrūvju attālumiem spararatam abiem modeļiem? Tb, vai var uzlikt sajūga komplektu no 1Z(passat b4) uz AHF, ASV(Mk4, Audi A3)?
Ēku, elektroietaišu termogrāfiskā pārbaude!
Lietotāja avatars
Lauris
 
Atbildes: 6268
Pievienojies: 2004/Mar/22, 12:39
Atrašanās vieta: Pierīga
Braucu ar: Škoda Octavia II FL
Dzinējs: CFHC

Atbildēt buu » 2009/Jan/19, 23:59

Un ko dariit ar ARL 1.9TDI, kuram ir 240mm sajuuga disks? :?
buu
 
Atbildes: 1099
Pievienojies: 2005/Mar/07, 21:09
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt GintsK » 2009/Jan/20, 0:18

Jazzer rakstīja:
Ārzemju interneta lapas par šo tēmu apgalvo ka VR6 sajūgs spējot turēt līdz pat 400Nm lielu griezes momentu.Ja vien viņu varētu uzlikt uz dīzeļa kārbas, domāju, daudzi kļūtu ievērojami priecīgak


Ja tā tiešām ir tad ar viņu pietiktu pat V10 TDI tuaregam :!:

Esmu paarliecinaats, ka ne katrs VR6 sajuugs nesaak sliideet pie 400Nm. Droshiibas koeficentu meedz izveeleeties ap 1.7.
240*1.7=408.

V10 tuaregam ir jaabuut mirusham, lai shitas nesliideetu....
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt ajms » 2009/Jan/20, 1:40

nu kaukas liidziigs taps arii uz edzz85 mk41,8T,,,votkas tur sanaaks tik,,,vai turees,,principaa viss jau ir,,,arii divmasu spararatu nolikaam malaa...
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15245
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Atbildēt ArmandsS » 2009/Jan/20, 16:22

Lauris rakstīja:Tad ir jautājums - ko darīt ar čipotu TDI?
Stock izpildījumā tam ir 219mm sajūga disks, DMS. Toties 1Z motoram ir 228mm sajūga disks un VMS.
Kā vispār tie konstruktori dabon šito gatavu? Varēja taču atstāt arī jaunākiem tādu pašu konstrukciju :roll:

110zs tdi ir arī 228mm sajūgs ar divmasuštruntu -vismaz tādu es noņēmu no 97g 110G4
Lietotāja avatars
ArmandsS
 
Atbildes: 4197
Pievienojies: 2005/Mar/28, 13:36
Atrašanās vieta: ventspils
Braucu ar: AE115 awd@Pajero jdm
Dzinējs: 7a-fe@4m40

Atbildēt Lauris » 2009/Jan/20, 16:24

Kraasotajs rakstīja:
Lauris rakstīja:Tad ir jautājums - ko darīt ar čipotu TDI?
Stock izpildījumā tam ir 219mm sajūga disks, DMS. Toties 1Z motoram ir 228mm sajūga disks un VMS.
Kā vispār tie konstruktori dabon šito gatavu? Varēja taču atstāt arī jaunākiem tādu pašu konstrukciju :roll:

110zs tdi ir arī 228mm sajūgs ar divmasuštruntu -vismaz tādu es noņēmu no 97g 110G4


Interesanti...bet man to divmasuštruntu tok nevajag :x
Manam pēc VIN koda pateica, ka ir 219mm
Ēku, elektroietaišu termogrāfiskā pārbaude!
Lietotāja avatars
Lauris
 
Atbildes: 6268
Pievienojies: 2004/Mar/22, 12:39
Atrašanās vieta: Pierīga
Braucu ar: Škoda Octavia II FL
Dzinējs: CFHC

Atbildēt ArmandsS » 2009/Jan/20, 16:26

Lauris rakstīja:
Kraasotajs rakstīja:
Lauris rakstīja:Tad ir jautājums - ko darīt ar čipotu TDI?
Stock izpildījumā tam ir 219mm sajūga disks, DMS. Toties 1Z motoram ir 228mm sajūga disks un VMS.
Kā vispār tie konstruktori dabon šito gatavu? Varēja taču atstāt arī jaunākiem tādu pašu konstrukciju :roll:

110zs tdi ir arī 228mm sajūgs ar divmasuštruntu -vismaz tādu es noņēmu no 97g 110G4


Interesanti...bet man to divmasuštruntu tok nevajag :x
Manam pēc VIN koda pateica, ka ir 219mm

tam auto bija orģināls āķis un mošk tas ,ko maina
un 2l 16v G3 ir tāds pats spararats ,kā 1Z
Lietotāja avatars
ArmandsS
 
Atbildes: 4197
Pievienojies: 2005/Mar/28, 13:36
Atrašanās vieta: ventspils
Braucu ar: AE115 awd@Pajero jdm
Dzinējs: 7a-fe@4m40

Nākošais

Atgriezties uz Dari pats

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 2 viesi